01Hamnen1_Random.jpg

BBKs säsongsstart med sillunch på Ekskär 15 juni

Vädrets makter var med oss även i år, totalt kom det 62 personer varav 9 st barn i 26 båtar för att delta i BBKs säsongsstart på Ekskär:

Det serverades fyra olika sorters sillar tillsammans med nykokt färsk potatis, dill, gräslök, knäckebröd och ost.
Sill1  Sill2

Allt inmundigades till en och annan sång runt borden på bryggan, Efter en klurig tipspromenad där INGEN hade alla rätt, trots Google, så grillades och avnjöts det hamburgare på altanen vid klubbhuset, där delades det även ut tipspromenadpris till bästa vuxna, bästa barn men även sämsta vuxna under glad tillrop.

Sill3  Sill4

Efter en mycket trevlig dag när alla var mätta och belåtna så gick man nöjd ner till sin båt och gjorde ”kväller”.

Sill5

TACK, alla Ni som kom och extra tack till alla Er som hjälpte till med arrangemanget.

Klubbmästaren