optemister_1.jpg

Sanningen kommer i fatt oss alla, hösten är på intågande.

Vi kan säga mycket om årets sommar. Regn, kyla, okej eller bra, det är charmen med vårt avlånga land. Nu måste vi vare sig vi vill eller ej börja höstens upptagningar och redan i morgon lördag kör vi i gång. Som vanligt kommer vi ha ett ansvarigt arbetslag som leder arbetet. Tänk på att ge dem avstånd, de ber om hjälp när så önskas. Vår lilla vagn och traktor är till för de mindre motorbåtarna och där kommer vi behöva samarbeta mera, arbetslaget och båtägaren.

Äntligen, nu är vi i gång!

Sjösättningen är något speciellt, det är liksom väntan på tomten, den kommande middagen, den roliga födelsedagen, det är alltid något speciellt. Förväntningarna är höga, spänningen är stor och vi har längtat så. Under 6 dagar har vi sjösatt båtar och vilka dagar vi fått. Krydda det med härliga Café Bosön som erbjudit oss mycket gott.

Vi sträcker ut en hand och ber om hjälp!

Innan vi tar tag i den bollen vill vi tacka för ett bra Extra årsmöte som vi kallade till med anledning av svårigheten att höra och förstå ett förslag till beslut som uppkom under Ordinarie årsmöte. Här insåg jag svårigheten att hålla ett möte över ZOOM, samtidigt som ett fysiskt möte, men jag tror vi kommer att lära oss detta med tiden.

Vad som är mindre roligt är att det cirkulerade personer som sa sig vilja putsa båtar. En rådig medlem konfronterade vederbörande och de kändes inte helt rätt placerade. Trots detta har stölder skett. Ingen koppling till ovan angivna personer finns bekräftat.

Demokrati + dynamik = årsmöte Bosö Båtklubb

Det engagemang vi tillsammans skapade under årsmötet kommer gå till historien.
Precis så här skall ett årsmöte vara. Ett förslag presenteras, ett beslut tas. Förslag
som kändes osäkra diskuterades livligt innan beslut togs.

Låt oss inte luras – än får vi vänta på våren!

Visst känns det som om våren är på G men isen ligger fortfarande i viken och mer snö kan falla. Trots detta är det många av oss som funderar på vårens båtfix och kommande sjösättningar. Under senaste årsstämman diskuterades många roliga saker och deltagande under årsstämman var en av de bättre. Det är så roligt att diskutera framtiden inom Bosö Båtklubb. Det finns så mycket som vi vill göra, alla fantastiska idéer och synpunkter som framkommer inspirerar styrelsen.