Bada_Ekskr_700_200_1.jpg

Miljöfarligt arbete inom BBK område

Många medlemmar står nu inför att sanera båtbottnarna med mål att uppnå en skrovren båt. Det innebär bla att många externa hantverkare kommer att arbeta med detta på varvsplanen. Det är bra eftersom vi snabbare kommer att minska läckaget i hamnbassängen eller på den sommarplats som båten har.

Vår erfarenhet hittills av hur våra miljöregler efterföljs av extern personal, är inte bra! Oftast beror detta på att man inte känner till våra regler och miljökrav. Vi måste därför strama upp kraven på kunskaper om dessa regler. Medlem som anlitar extern arbetskraft har naturligtvis skyldighet att informera dessa om vad som gäller.

Bifogat finns en mall för detta, som samtidigt är en överenskommelse mellan Klubben-medlemmen och den externa hantverkaren. Ett ex av överenskommelsen skall lämnas till driften och ett ex skall innehas av den hantverkare som arbetar på varvsplanen.

Du hittar policyn med inkluderad blankett under rubriken Miiljö - Policy miljöfarligt arbete