sjökort.jpg

I kön utanför bolaget på fredagen kan samtalet uppkomma, lördagens besök på återvinningscentralen skapas samtalet och ibland får/ger man varandra hjälp. I spåret på söndagen, för att döva sitt samvete under dessa skid VM tider, hejas det och snackas mer än någonsin. Lidingöbor som flanerar, stannar och hejar, ja, ni hörde rätt, de hejar fram en sliten motionär. Den distanserade känsla av gemenskap är ny.

Kanske vågar vi sträcka ut en hand och fortsätta bli mer fria och tänka mer öppet. Vi som alltid blivit kallade för inslutna och instängda svenskar. Finns det ett behov att återigen få synas, finns det återigen ett behov att vilja försöka med något nytt. Kasta det där säkra kortet och se vad som finns runt hörnet…

RB1

RB2

Då har jag ett förslag. Vår fantastiska Bosö Båtklubb har varit stängt i snart ett år, vår klubbmästare sliter sitt hår för att han inte få skapa fest och stämning. Driften söker nya Covid-19 vägar för sjö- och torsättningen. Men snart och jag måste få säga snart, är vi på banan igen. Då ska vi snabbt återskapa vår tidigare gemenskap och härliga klubbkänsla, - Hörde jag stor klubbfest? Att återigen få ta hand om varandra.

Björn Eriksson, Riksidrottsförbundet ordförande, talade om sin oro för våra yngre och ungdomar som vi kanske tappar från idrotten. Det får inte hända, vi måste värna om våra yngre. Bosö Båtklubb håller just nu på och sonderar olika möjligheter för att skapa en grund för olika ungdomsaktiviteter.

Har du några idéer, vill du vara en del av arbetet, eller andra funktioner, är du välkommen att kontakta oss: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Tillsammans och bara tillsammans skapar vi Sveriges bästa Bosö BK. - Eller hur?

Hej, Robbie Bergqvist medlem 9104 och ordförande.